Curăţenia este la fel de importantă la birou cum este şi acasă, deoarece la birou oamenii petrec o mare parte dintr-o zi. În plus, aceasta contribuie şi la menţinerea sănătăţii angajaţilor, cu atât mai mult în condiţiile actuale, când dezinfectarea unui spaţiu este extrem de importantă.
Prin urmare, o curăţenie birouri eficienta reprezintă una dintre condiţiile pe care angajatorii trebuie să le ofere angajaţilor pentru a le asigura confortul la locul de muncă. Ce alte beneficii mai poate aduce afacerii curăţenia din birouri?
- Primele impresii contează
O companie serioasă, în care lucrează profesionişti, trebuie să îşi desfăşoare activitatea într-un spaţiu curat, care să inspire clienţilor şi partenerilor încredere. În schimb, dacă în timpul unei întâlniri de afaceri aceştia pot observa dezordine, pete de cafea pe birou, pot considera că nu sunt trataţi cu seriozitate, iar serviciile pe care firma le oferă sunt de o calitate îndoielnică.
2. Riscul de îmbolnăvire este redus
O curăţenie realizată periodic şi într-un mod eficient va feri angajaţii de posibile îmbolnăviri provocate de microbi şi bacterii care se pot afla pe spaţiile de lucru sau în instalaţiile de încălzire sau răcire.
De aceea, apelarea la serviciile oferite de o firmă de curăţenie în Bucureşti sunt cele mai potrivite, cu atât mai mult cu cât cele mai multe astfel de firme oferă clienţilor posibilitatea de a face şi un abonament lunar.
3. Creşterea productivităţii
Un mediu de lucru curat şi ordonat are un aport deosebit asupra productivităţii angajaţilor, talentul acestora fiind exploatat astfel la maximum. Este foarte cunoscut faptul că un birou aglomerat şi cu documente aruncate la întâmplare va împiedica persoana care lucrează la acesta să se concentreze şi să fie eficienta. Astfel că o curăţenie făcută periodic este mai mult decât necesară.
4. Un spaţiu curat contribuie la reducerea stresului
Stresul este considerată boala secolului, persoanele care lucrează în domeniul business, multi- naţionale, fiind unele dintre cele mai stresate, conform unor studii de specialitate. Există o mulţime de cauze pentru stresul angajaţilor, iar lipsa curăţeniei poate fi una dintre acestea.
Pe lângă termenele limită şi problemele personale, dezordinea şi o curăţenie precară pot intensifica stresul resimţit de angajaţi. Prin urmare, starea acestora de spirit, concentrarea şi, implicit, productivitatea şi eficientă acestora vor fi afectate.
5. Importanța calităţii aerului
Biroul este locul în care oamenii îşi petrec o foarte mare parte a timpului. Astfel că, indiferent că este cald sau frig, aerul din interior este recirculat, dar creierul şi organismul uman au nevoie de oxigen şi aer proaspăt pentru a funcţiona în parametrii normali.
De aceea, este foarte important ca atât spaţiul din birou, cât şi aparatele de răcire sau încălzire, să fie curăţate periodic. În acest fel pot fi evitate şi posibile îmbolnăviri respiratorii, dar şi afectarea stării de spirit a angajaților.
În plus, aerisirea constantă a spaţiului, dar şi utilizarea unor odorizante de cameră sau aparate de aerisire pot contribui la menţinerea unui mediu plăcut şi confortabil pentru angajaţi.