Ce inseamna de fapt inteligenta la copii? Au note bune? Nu neaparat – si nu numai. Parintii ar trebui sa fie constienti de toate talentele si interesele copilului lor. Si sa le ofere multe oportunitati de a se juca si de a invata la gradinita IQ-Est Bucuresti.
La ce te gandesti cand auzi cuvantul „inteligent”? Ceea ce uitam adesea: nu doar un A sau un premiu Nobel pentru medicina este un semn ca ai de-a face cu o persoana superinteligenta. Potrivit cercetatorului de informatii Howard Gardener, inteligenta nu se refera doar la IQ, ci este un intreg set de abilitati si talente care rezida in diferite zone ale creierului.
Majoritatea copiilor au trei, patru sau mai multe inteligente de diferite grade – care vor continua sa se dezvolte pe tot parcursul vietii, cu conditia sa fie antrenati corespunzator. Factorul decisiv nu este sa atasezi inteligenta unor note bune, ci sa percepi toate abilitatile si interesele copilului tau si sa ii oferi cat mai multe oportunitati diferite de joaca si de invatare.
Pentru ca inteligenta unui copil se arata si prin faptul ca vrea sa auda o poveste din nou si din nou, prin faptul ca picteaza mesaje misterioase pe un geam aburit sau amesteca o potiune magica din pasta de dinti, zahar si ulei de salata.
Gradinita IQ-Est – cele mai importante rezultate
Pentru ca tu sa-ti poti insoti, sprijini si incuraja copilul in excursiile sale prin lumea cunoasterii, poti alege gradinita IQ-Est Bucuresti care ofera cele mai importante rezultate ale invatarii si cercetarii creierului. Copiii inteligenti invata mai usor, dar daca nu profita de ocazie pentru a invata, renunta la acel avantaj.
Cunostintele disponibile au cea mai mare influenta asupra progresului invatarii, in mare masura independente de IQ. Deficitele de inteligenta pot fi compensate prin invatare si cunostinte anterioare, dar inversul nu este adevarat.
A pune intrebari este cea mai importanta si cea mai buna modalitate de a dobandi cunostinte, spun cercetatorii care invata. Adultii trebuie doar sa se asigure ca copiii lor au oportunitati ample de a explora, cauta si experimenta – si un mentor iubitor care apreciaza efortul, uneori corecteaza cu blandete, raspunde la intrebari si este entuziasmat de eforturile lor. Un astfel de mentor poate fi gasit la gradinita IQ-Est Bucuresti.
Creierul nu poate fi antrenat cu orice activitate mentala
Daca vrei sa citesti si sa intelegi texte, trebuie sa citesti si sa interpretezi lucruri provocatoare. Daca vrei sa intelegi legile fizicii, trebuie sa treci dincolo de o observatie – lemnul pluteste, fierul nu – si sa te ocupi de fenomene fizice precum densitatea si flotabilitatea. Omul de stiinta al creierului Henning Scheich, recomanda sa se sustina in mod regulat observatiile si experimentele cu cunostinte concrete.
Ceea ce s-a invatat trebuie memorat, repetat si aprofundat pentru ca transferul de la memoria de scurta durata la memoria de lunga durata sa functioneze. Acesta este singurul mod de a elibera resurse pentru alte activitati mentale. Cu toate acestea, conditia prealabila este sa intelegi materialul. Majoritatea copiilor supradotati fac acest lucru singuri recitand zicale, poezii, sloganuri si cantece.